Het Nieuwe Werken: live en online

Sherry Rafiq en Roel Polmans van VodafoneZiggo in gesprek met Renate Ooms van Huis van het Werk.

Huis van het Werk Strategisch op donderdag 12 november 2020 met als thema Het Nieuwe Werken en voor de eerste keer helemaal live en online. Er keken ongeveer 150 werkgevers (directie en HR) en vertegenwoordigers vanuit onderwijs en overheid uit NHN. Met sprekers als Roel Polmans en Sherry Rafiq van VodafoneZiggo, Christel Reinders van Kennemer Wonen, Maurice van Bruggen van Noordwest Ziekenhuisgroep en Marjolein ten Hoonte van Randstad.

Uit de enquete die Huis van het Werk vooraf stuurde aan de bezoekers kwamen onder andere deze twee vragen en leerpunten naar voren.

Wat was het grootste leerpunt omtrent de introductie van Het Nieuwe Werken?

  • verantwoordelijkheid durven geven
  • duidelijkheid creëren
  • ander gedrag bewerkstelligen
  • sociale component belangrijker dan gedacht
  • thuiswerken en digitaal vergaderen is efficient
  • flexibiliteit
  • vertrouwen hebben
  • hoe blijven we met elkaar in contact; zowel informeel als formeel
  • werk-prive balans
  • betrokkenheid bij organisatie belangrijk
  • goede technische faciliteiten
  • andere manier van leidinggeven

Hoe blijven uw werknemers betrokken bij de organisatie?

  • online: dagkick-offs, teammeetings, activiteiten
  • persoonlijk contact
  • blijven communiceren door juiste middelen en frequentie
  • waardering (kadootjes, etc)
  • 50% kantoor en 50% thuis

  • Als Het Nieuwe Werken goed geborgd is in de organisatie helpt dit bij de duurzame inzetbaarheid van werknemers. «
  • En de videoregistratie van de middag:

Maurice van Bruggen, HR-manager bij Noordwest Ziekenhuisgroep.

Roel Polmans (Director Business Partner Sales) en Sherry Rafiq (Director Internal Communications, Culture & Engagement) bij VodafoneZiggo.

Christel Reinders, HR-adviseur bij Kennemer Wonen.

Marjolein ten Hoonte, directeur Arbeidsmarkt en MVO bij Randstad.

Meer cijfers uit de enquete.

fotografie: Suzanne Dubbeldam

© 2020 Huis van het Werk. Concept en realisatie: Storytelling2025. All rights reserved.

image